Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Vart ska man ha sitt röka o Rizzla?

  • Vart ska man ha sitt röka o Rizzla?

    Posted by reaper on 2006-02-12 at 12:49

    Satt här o läste om vart/hur man bäst gömmer sim spliff när man ger sig ut nån stans. Men så läste ja va “force” sa o han sa nåt som ja funderat på ganska länge faktiskt, o d e vart man ska stoppa/gömma sin påse med “stach” och sina långa rizzla. Jag brukar nämligen alltid lyckas att sabba mina papper totalt när ja har med dom nån stans. Nån som har några bra ställen att ha dom på? :?

    Zay..

    replied 18 years, 2 months ago 7 Members · 18 Replies
  • 18 Replies
  • reaper

    Member
    2006-02-12 at 13:10

    Finns skydd att köpa på everyonedoesit har jag för mig, annars kan man alltid använda ocb på rulle så slipper man det problemet…

  • gr3en

    Member
    2006-02-12 at 14:42

    Om man bara ska ut en kort sväng så kan man stoppa så många rizla och filter man behöver mellan batteriluckan och batteriet på mobiltelefonen.

    Sen kan man även gå med sitt röka färdig-grindat eller färdigmeckat. Skulle då polisen komma så är det bara strö rökat med vinden. Slänger man ifrån sig en bit eller bud så är det inte så svårt att hitta om man redan är misstänkt.

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 00:20

    har alltid mina rizzla i plånboken eller i mobilen stashen brukar ja ha i jack fickan blire knas tar ja det i handen så ja kan droppa ivärsta fall

  • cliff

    Member
    2006-02-13 at 04:33

    Enklast är ju att ha med sig färdigrullade i ett ciggpaket men annars kan jag rekommendera tomma snusdosor till stashen. Praktiskt och smälter in perfekt överallt. Om man som jag numera rullar med små papper så får det paketet också plats i ett paket cigg.

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 10:46

    fixa en plånbok som är +12cm, där får rizzlorna plats, det e ganska smidigt, sen finns det kläder med stashpockets där man kan ha påsen med rökat, har dock aldrig blivit vissiterad, så jag vet inte hur bra det funkar.

    jag skulle nog nojja ur totalt, å avslöja mig på det sättet, men det kan väll va skönt att veta att det finns lite extra säkerhet.

    kan ju va bra också att gömma grejjerna lite så att det inte av misstag trillar ur en påse gräs ur fickan när du skall ta upp mobilen tex.

    ang. att ha suspekta saker i ciggpaketet har jag gjort bort mig rejält en gång när jag skulle bjuda en söt flicka på en cigg :P

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 13:23

    ah snusdosa funkar också men det är jobbigt när man har 2 st på sig fast det är bra ifall du vet vilken som e viken då är det bara kasta ena om det blir knas sen hämta den igen :P då har du juh ditt blaze kvar också :D

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 14:28

    @linta wrote:

    ah snusdosa funkar också men det är jobbigt när man har 2 st på sig fast det är bra ifall du vet vilken som e viken då är det bara kasta ena om det blir knas sen hämta den igen :P då har du juh ditt blaze kvar också :D

    Man kan ju alltid ha två olika märken alt. smaker.

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 14:46

    mm men ja tror det är bäst o ha typ 2 olika fickor så man lätt kan droppa det o veta vilken som e vem så man slipper ta upp o kolla o shit ifall det blir knas :P så bäst e nog att ha stashdosan på ett annat place tex annan ficka

  • reaper

    Member
    2006-02-13 at 15:42

    Mmm, man kan ju ha stash-dosan i någon lättillgänglig ficka så att man lätt kan stoppa ner handen och droppa den om det behövs.

  • maja

    Member
    2006-02-13 at 18:02

    Eller bara använda en portionsdosa som man tar ur det där lilla locket på. 😉 Man blir lätt förvirrad annars.

    Det finns också skor att köpa på vissa affärer som har inbyggd stashgömma, i fliken eller flärpen eller va man kallar den. Har sett sånna på curb. 8) Peace

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 13:56

    mm men dom är ändå inga bra om det blir knas bättre droppa o hämta sen gäller bara att komma ihåg vart man droppa det :P skor vet ja också hade en keps me stash där i förut :P

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 18:50

    Lite jobbigt om man är så stekt att man inte minns var man droppa det. Hehe.

  • reaper

    Member
    2006-02-14 at 23:40

    Jag brukar ha mitt röka i en snusdosa papper köper jag om jag behöver något när jag är ute. Men oftast när jag är ute å har på mig är det för att jag har köpt eller skall låna ut lite röka till en pollare å då har han alltid papper eller bongen att ta till vara.

  • reaper

    Member
    2006-02-15 at 20:40

    Rizzla suger!

    OCB-rulle är det bästa på alla sätt. Dom är mycket mindre och räcker längre och så kan man välja själv hur långt papper man vill ha!

    För en färdigrullad jolle är en penna med urtaget innehåll ett väldigt bra gömställe! Det ska va en ganska tjock penna då =)

    Annars är det alltid bra och ha sina fuffens-saker i kallingarna för där brukar inte polisen visitera =) om dom gör det så är det förhopppningsvis en snygg polisslyna och då kan det väl vara värt d =p

  • cerpa

    Member
    2006-02-17 at 08:16

    Själv använder jag ficklampor för spliffar och så, sen stasch påse funkar vilken innerficka som helst.
    Har ett par tripple 5 soul byxor också, där finns det hemliga staschbyxor i linningen

Page 1 of 2

Log in to reply.