Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling 1 skörd…några frågor Reply To: 1 skörd…några frågor

#289763

maja
Member

@Forest wrote:

Måste få säga att du kan få ett mycket stort beroende av cannabis då du bara kan sluta om du appsolut måste (egen erfarenhet).. psykiskt beroende som sagt..

men litet beroende var allt en lögn.
finns en del negativa sidor med cannabis,
läs på så gott de går innan du börjar använda det
så du vet vad du ger dig in på..

Mvh

Förstår hur du menar men förstog du vad jag menade?

Visst kan man bli psykistkt beroende av cannabis, det har jag aldrig motsagt. Men det är inte värre än något annat psykiskt beroende, förutom att man kan få lite plazeboabstinens vilket man kanske inte får av andra psykiska beroenden. Det beror enligt mig på allt skitsnack som staten sprider, likaså kan nojjor bli helt sjuka pga situationen och inte drogen i sig.

Dock så blir man inte mer beroende vara sig psykiskt eller fysiskt av cannabis än av cigaretter, däremot mindre. Men som du säger man kan bli “beroende” av cannabis, har jag inte sagt något om. Som jag sa, håller man sig på en bra nivå så är det “lätt”, men det är det inte att hålla sig på en bra nivå. Ett litet dilemma, men jag talar bara utav mina egna och mina vänners erfarenheter plus en massa swecannare mfl.

Ps: Läste i två år innan jag ens tittade åt cannabis så jag borde kunna lite då eller hur. Annars har jag ju mitt hela år av rökande och nu sen slutet av sommaren vardagliga rökande som jag utan några större problem bryter med. Man måste bara ha knep.

loyk skrev

torka dom hängandes som du gör i ca 1 vecka… skaffa sedan glasburkar med tätslutande lock (finns på ikea mm…) torka där i i ca en vecka oxå så ska det va klart sen…

torkning i burk gör att det torkar innifrån istället för utifrån som det gör när det hänger fritt…

Behövs det verkligen för hanar? Ska man inte bara göra det med buds? Jag ser då ingen anledning att göra det med hanar som man ändå ska göra acetonhasch på och som smakar lite krasst. Men jag vet egentligen inte, har inte testat att torka hanar på burk och gjort hasch på dom, ser som sagt ingen anledning med det. 8) Peace[/b]