Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling LED vs HPS vs MH Reply To: LED vs HPS vs MH

  • spruk

    Member
    2012-02-02 at 17:51

    AzteK: när du gång på gång länkade till din reklamfilm uppfattade jag det som att du ansåg att den var ett bevis för något. Det gjorde att jag uppfattade dina inlägg som dryga. Om det var menat mer som ett ödmjukt sätt att skapa diskussion så får jag be om ursäkt för min ton.

    Ja jag skulle formulerat mej annorlunda. T ex “för att jag ska kunna anse att den här videon går att ta på allvar i huvudtaget behöver dessa kriterier vara uppfyllda:”.

    Du började ställa rätt frågor och diskussionen höll på att bli intressant.

    fractal-256: kul att du dyker upp som har egen erfarenhet i ämnet. Som tidigare har sagts så vore det intressant att se vilka komponenter du har räknat med när du kom fram till ca 500kr.
    Om inte jag hade haft massa skrot till hands hade min 30W LED-belysning kostat långt över 1000kr. LED:ar ca 500kr, kylfläns, konstantströmsdrivare, nätaggregat, småkrafs som värmeledande pasta/lim, kopplingstråd, fläkt till kylflänsen (som kanske inte skulle behövas med LE) osv.

    Sen får du gärna förklara hur strömförbrukningen för 100W LE kostar 45 kr/månad om strömförbrukningen för 30W LED kostar 10kr ;)

    Avslutningsvis, en riktigt intressant diskussion om ämnet. Jag har inte hunnit läsa igenom hela tråden än men första inlägget säger mycket. knna och många andra på ett spanskt forum har gjort mycket tester men tyvärr är det bara en bråkdel av deras slutsatser som finns på engelska.