Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Cannabisodling Maximal skörd? (Tält) Reply To: Maximal skörd? (Tält)

  • krister

    Member
    2009-03-24 at 18:06

    @Ryder wrote:

    Om du inte kan svara på frågan betyder det att du inte är tillräckligt påläst. Och har du inte odlat inomhus innan så är det helt värdelöst att försöka fixa “så stor skörd som möjligt”!

    När man är nybörjare så gör man alltid misstag. Alltid! Jag gjorde riktigt riktigt många första (halvt andra) gången och då är jag ändå riktigt påläst, hängt här i X antal år med andra ord. (under annat namn)
    Innan man börjar med att jaga efter den magiska gränsen med över 1g/w så bör man ha ett par odlingar under bältet.

    Jag rekommenderar dig att köra på tex 6st 11l krukor första omgången så du lär dig tältet, strainen, mediumet, bevattningen, näringen och värmen för att nämna några av de ställen där man tabbar…

    Lycka till! Ryder

    Har odlat utomhus och läst på en hel jävla del. Självklart fattar jag att jag inte kommer upp i 1g watt/m2! Men du tycker att det är fel att få så stor skörd som möjligt om det är min första inomhus odling?
    Kommer förmodligen köra på flera plantor än 6st.
    Hade tänkt köra på typ 15st som jag sätter i blomm ganska tidigt, Eller kanske om jag toppar de och använder ett nät o kör srog och använder mindre antal plantor.. Det är mest den biten jag känner mig osäker på.