Ett svenskt cannabisforum Forums Coffeeshopen Coffeeshopen Till poliserna på forumet! Reply To: Till poliserna på forumet!

  • reaper

    Member
    2004-04-03 at 07:36

    raab_himself>>>

    Om du läser vad det står i mitt inlägg så ser du kanske att det står RÖTÄGGEN INOM POLISEN, jag vet inte hur du tolkar det men med det menas att inte alla poliser skjuter/misshandlar oskyldiga.

    Jasså hur menar du?? Gämföra cb rökare med poliser som tex skjuter/misshandlar eller överhuvudtaget göra det tycker jag är helt skevt

    I den nedre av ovanstående meningar antyder du i princip att alla poliser skjuter/misshandlar oskyldiga, i och med att du skriver “poliser”, inte “de poliser som skjuter/misshandlar” eller liknande. Förmodligen var det inte så du menade, men i så fall borde du uttrycka dig lite tydligare.

    Och jämförelsen jag gjorde var för övrigt mellan poliser i allmänhet och cb-rökare/läkare osv. Däri har vi problemet i den här diskussionen; du vill diskutera extremerna, jag den allmänna samhällsfrågan med polisproblemet.

    när jag läser vad du skriver så kan jag inte mer än undra om du själv är polis eller har nån närstående som är det???

    Det där är inget annat än ett ytterst billigt försök att svärta ner mina argument. Innebär det att PPG och Atouk också är poliser, eftersom också de har åsikter som tydligen inte passar in i din världsbild?

    eller så kanske du inte har hafft så mycket personlig erfarenhet av polisen??

    Nej, det har du förbannat rätt i… jag har ansträngt mig för att vara försiktig och undvika polisen, och lyckats ganska bra med det. Betyder det att jag inte har rätt att ha åsikter?

    Inbilla dig inte för ett ögonblick att jag inte är medveten om, och motsätter mig, de illdåd som begås av polisen. Jag säger inte att man ska acceptera det, jag säger att man måste försöka förstå: allt som människor gör är av en anledning. Och om du inte kan sätta dig in i din “fiendes” situation så kan du aldrig förändra något, för då vet du inte varför han/hon beter sig på ett visst sätt.

    Allt är inte svart eller vitt.

    nä jag ger upp.

    Bra initiativ, jag tror jag gör detsamma. Känns som om vi har hi-jackat den här tråden till någon slags “good cop, bad cop”-diskussion (som man lika gärna kan ha i en egen tråd), den skulle väl egentligen vara ros och ris från oss till polisen?

    Farbror_Holken>>> Skrämmande var ordet… har lite svårt att tycka synd om dig för dina upplevelser när du önskar dina medmänniskor gatstenar i huvudet. 🙄

    Man får inte mer respekt än man själv är beredd att ge!